čtvrtek 7. dubna 2016

Jak se starat o vlněné šály?

Konečně na nás vykouklo sluníčko a vypadá to, že i aprílové počasí je u konce. Už tedy nic nebrání tomu, uložit naše oblíbené vlněné šály, které nám dělaly celou zimu dobrou společnici, do skříně. Taky už se těšíte, že je vyměníte za všechny ty barevné lehké kousky na jaro a léto? Já se nemůžu dočkat.
Se zazimováním oblečení ale občas přichází úskalí. Váháte, jestli ho vyprat, aby se nezničilo? Jelikož zrovna doplňky jako jsou šály, stejně tak ale i čepice nebo rukavice, bývají hodně opomíjené, rozhodla jsem se věnovat péči o ně trochu více pozornosti. 






Pokud máte doma šálu s velkým vlněným podílem nebo kašmírovou příměsí vůbec nejjistější je prát ji ručně ve studené vodě. Pokud je podíl vlny nižší, mytí v pračce by jí nemělo uškodit za následujících podmínek:

1. prát ji na šetrný prací program nebo program ručního praní a maximálně na 30 stupňů , aby se nesrazila a nežmolkovala

2. nesušit ji v sušičce

3. neždímat, aby neztratila tvar (stačí vymačkat přebytečnou vlhkost do froté ručníku)

4. používat speciální prací přípravky určené na vlnu (např. na svetry)

5. nechat ji volně rozloženou proschnout na vodorovné ploše, aby se nevytahala

Potom by už nic nemělo bránit tomu, uložit všechny doplňky k letnímu spánku do šatníku a těšit se na jaro!

Tak směle do toho :) 
   -L.

1 komentář:

  1. Super informace, přesně takové jsem potřebovala. V zimě jsem si koupila oblečení z vlny , protože jsem nastoupila do nové práce a je mi tam skoro pořád zima, tak jsem chtěla nějaké teplé oblečení. Od té doby, co vlněné oblečení mám, tak jsem ho ještě neprala, protože jsem měla strach, v jakém stavu bych ho vyndala z pračky.

    OdpovědětVymazat

About me

Instagram

Popular Posts

Flickr Images